Pizius – senovės lietuvių mitologijoje buvo dievas, globojantis seksualinius santykius.
[Daugiau…]
|
||||||
Pizius – senovės lietuvių mitologijoje buvo dievas, globojantis seksualinius santykius. Piešėjas (Pisėjas, Piskė, šalt. Pesseias) – J. Lasickio minima dievybė, kuri slepiasi už židinio, tarp ką tik atvesto prieauglio. Vardas nėra aiškus, tačiau kildinamas iš „piešti“. Perkūnas (Dievaitis, Dundusėlis, Dundulis, Dudutis, Poškutis, Akmeninis, Kalvis, Bruzdulis, Dūdų Senis, Karalius Perkūnėlis, Šarkutis) – senovės lietuvių ir baltų mitologijos dievas. Pergrubrijus (Pergrubrė, Grubytė, Pergrubius, Pergrubii, Pergrubrij, Pergrubrius) – prūsų ir lietuvių pavasario ir augmenijos dievas (deivė). Pažarinis lietuvių mitologijoje yra Saulės sūnus, taip pat antrasis Merkurijaus planetos vardas (kitas – Saulės dukra Vaivora). Palengabija (Polengabija) senovės lietuvių mitologijoje – ugnies deivė, kuriai pavedamas užkurtas židinys. Dievę mini J. Lasickis. Vardas kildinamas nuo „Pelenų Gabija“. Tapatinama su Gabija. Pajauta – sudievinta asmenybė, legendinio Lietuvos kunigaikščio Kerniaus duktė, Kukovaičio motina. Ją mini M. Strijkovskis ir kiti autoriai. Mirus Pajautai jai pastatė stabą, kurio vietoje vėliau išaugusios liepos, kurios taip pat garbintos. Todėl Pajauta turėjo savitą asmeninį kultą. Pagirnis (pagriniai) – lietuvių mitologijoje namų dievas (dievai), tikriausiai šalčiai. Dievus pagirnius mini jėzuitai savo XVII-XVIII atskaitose. Nunadievis (Nanadievis, Nonadievis, Numadievis) – pirmasis lietuvių dievas, minimas Hipatijaus metraštyje. Nunadievis – namų arba likimo dievas. Numėjas lietuvių mitologijoje – namų dievas, kurį mini J. Lasickis. Vardas kildinamas nuo žodžio „namas“. Kartais tyrinėtojų tapatinams su Ipatijaus metraštyje minimu Nunadieviu, tačiau, manoma, kad be pagrindo. |
||||||
© 2025 Mitai.lt - mitologija, mitai, legendos, padavimai, dievai, mitinės būtybės. |